- Ingen faktura før eiendommen er solgt, eller 12 måneder etter dato for signert oppdragsinngåelse*
- Dersom boligen ikke blir solgt, blir medlemmene ikke fakturert for timene megler har brukt
- Ingen oppsigelseshonorar
- Etakst inkluderes i salgsoppdraget
For at medlemmet skal kunne kreve medlemsfordelen, er det krav om at eiendommen aktivt er markedsført til salgs. Dersom boligen ikke er solgt 6 måneder etter dato for oppdragsinngåelse, kan medlemmet fritt si opp avtalen. Ved oppsigelse vil medlemmet ikke bli fakturert for timene megler har brukt. Dette inkluderer tilretteleggings-, visnings- og oppsigelseshonorar. Medlemmet vil bli fakturert for kostnader knyttet til oppdraget. Dette kan være markedsføring og direkte utlegg som for eksempel fotograf, kommunale opplysninger, trykk av salgsoppgaver, tilstandsrapport, styling etc.
Dersom medlemmet har avslått bud som er i henhold til, eller høyere enn, prisantydning i løpet av salgsperioden kan man ikke kreve fordelen. Medlemsfordelen er personlig, og medlemsbevis/-nummer må registreres i oppdragsavtalen ved oppdragsinngåelse.
*Gjelder i oppdragsperioden. Faktura på utestående faktureres ved oppdragets utløp, oppsigelse eller etter 12. måneder. Etter 12 måneder vil medlemmet bli fakturert for markedsføring og direkte utlegg.